Handelsvilkår

Priser

Alle priser er inklusive 25% dansk moms og inklusive levering til nærmeste pakkeshop med GLS eller alternative speditører. For et leveringstillæg på 24,- sender jeg din pakke med omdeling helt til døren. Jeg opkræver ikke betalingsgebyr for kortbetalinger.

På udvalgte varer kan Re-zip-emballage tilvælges. Re-zip er en bæredygtig, circulær emballage, som du efter modtagelse bedes returnere.
Re-zip returneres ved at folde den samme og aflevere den i en postkasse.
Når emballagen er returneret til Re-zip, modtager du en kampagnekode på 200 kroner, der kan bruges ved køb på authentic.dk af dig eller hvem du har videregivet koden til. Koden må ikke deles offentligt eller på sociale medier eller i andre sammenhænge masse-deles. Gør du alligevel dette, forbeholder jeg mig ret til afvise kampagnekoden, hvis den senere benyttes.
Kampagnekoden kan bruges på ordrer over 700 kroner og gælder ikke på nedsatte varer.

Tilvalg af Re-zip er gratis for dig og kan kun benyttes som tilvalg på udvalgte varer, og tilbuddet om tilvalg af Re-zip kan ændres med øjeblikkelig virkning.

Der tages højde for systemfejl ifm. tilbuddet af tilvalg af Re-zip, og Re-zip kan kun tilvælges ved levering i Danmark.

Garantibestemmelser

Ved handel i en dansk onlineshop gælder den 2-årige danske reklamationsret. 

Produktgarantien dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening eller uautoriserede indgreb. Produktgarantien dækker normalt heller ikke skader på betjeningsknapper, krone og glas, skader på læderarmbånd, lænker samt overfladebelægning på disse eller fugtskader på ure, som ikke er vandbeskyttet til mindst 10 ATM.

Ønsker du at reklamere over en vare, kan du sende mig en mail på info@authentic.dk.

Du kan også vælge at indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos mig til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via forbrug.dk.

EU-Kommissionen har en online klageportal, der også kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive min e-mail-adresse: info@authentic.dk.

Vigtig information vedr. kondens

Hvis et ur udsættes for hurtige temperatursvingninger - fx hvis du går fra vinterkulde til høj indendørs temperatur, så kan der opstå et undertryk i uret, som kan forårsage kondens i form af dugdråber under glasset. I sådanne tilfælde bør du omgående gå til din urmager, så de kan åbne urkassen og tørre uret. Fugtigheden forsvinder ikke af sig selv selvom duggen forsvinder, og fugten vil lægge sig i urværket med en mulig totalskade som resultat. Ingen ure er sikret mod kondens, heller ikke selvom de er vandtætte. At kondens opstår, er altså ikke nødvendigvis en fabrikationsfejl og dermed oftest heller ikke en reklamation.

Fortrydelsesret

Du har 100 dages fortrydelsesret på alle køb regnet fra den dag, du modtager din vare, og 14 dage til at sende varen retur fra den dag, du meddeler mig, at du fortryder dit køb. Du kan sende dit køb gratis retur til mig, hvis du henvender dig for at få tilsendt en returlabel. Free return only applies to customers located in Denmark. Vær opmærksom på, at alle skader på varerne, mens de er i din varetægt eller under transport til mig er dit ansvar.

Refundering for returnerede varer

Varer, som returneres i samme stand som ved modtagelsen, dvs. uden ridser/stød, med ubrugte remme/lænker og inkl. alt fremsendt materiale i form af gaveæske eller urboks, garantibevis/manual etc. refunderes fuldt ud. Du må selvfølgelig gerne pakke varen ud og håndtere den for at kunne fastslå varens art, egenskaber og funktionsmåde.

Varer, som tydeligt er taget i brug eller beskadiget, mens du havde ansvaret for den eller hvor væsentligt materiale mangler, vil blive individuelt vurderet for gensalgsværdien og en eventuel værdiforringelse vil blive fradraget i det beløb, som refunderes. I tvivlstilfælde, kontakt os for en foreløbig vurdering.

Vær opmærksom på, at såfremt købsbeløbet er refunderet til MasterCard, VISA eller VISA Electron, så kan der gå op til 30 dage før pengene går ind på din konto. Ved refundering til Dankort tager det 1-3 hverdage før pengene går ind på din konto. 

Leveringstid

Alle varer sendes med GLS eller alternative speditører.

Leveringstiden varierer fra produkt til produkt, men du kan altid se forventet leveringstid på produktet.

For lagervarer på eget lager (markeret med '1 - 3 hverdage' som leveringstid) der bestilles inden kl. 7.30, afsendes varen normalt samme dag.

Leveringstider er altid vejledende og under forudsætning af, at varen kan bestilles hos producenten hvis jeg ikke allerede har den på lager. I sjældne tilfælde kan en vare være udgået eller være i restordre. Du vil altid få besked om eventuelle forsinkelser.
Leveringstiden er også afhængig af, at GLS eller alternativ speditør leverer pakken inden for deres normale tidsfrist.

Når varen afsendes, modtager du en e-mail med trackingkode. Du modtager en separat e-mail med din faktura.

Delivery to countries outside Denmark typically takes 5-8 days on top of what is mentioned on the product.
Products delivered to countries outside Denmark are normally shipped through GLS or the national mail company, PostNord or an alternative shipping partner.

Delivery to other countries

authentic.dk also delivers woldwide free of charge. Please note that customers from countries outside Denmark will have to pay the shipping costs to return the item themselves in case they want to return the item.